Верни до мене, пам’яте моя!

Верни до мене, пам'яте моя,
нехай на серце ляже ваготою
моя земля з рахманною журбою.
Хай сходить співом горло солов'я
в гаю нічному. Пам'яте, верни
із чебреця, із липня жаротою.
Хай яблука останнього достою
в мої, червонобокі, виснуть сни.
Нехай Дніпра уроча течія
бодай у сні у маячні струмує,
і я гукну. І край мене почує.
Верни до мене, пам'яте моя.
                                                          Василь Стус

4 січня відзначаємо 85 років від дня народження Василя Семеновича Стуса, українського поета, перекладача, публіциста, мислителя, літературознавця, правозахисника, борця за незалежність України у XX століття, лавреата Національної премії України імені Тараса Шевченка, Героя України!
                                             Стус, В.
Листи до сина / В. Стус. - Івано-Франківськ : Лілея-НВ, 2002. - 192 с.
До збірки "Листи до сина" увійшли вірші Василя Стуса, листи, написані ним з колонії та заслання, адресовані дружині, синові, рідним, а також уривки з щоденників поета, які він вів на засланні. 
                                             Стус, В. С.
Палімпсест : вибране / Василь Стус ; [упоряд. Д. Стус ; передм. І. Дзюби]. - Київ : Факт, 2003. - 432 с.
У книжці зібрано найкращі вірші Поета, а також найвиразніші уривки з листів, сповнені філософських узагальнень і щемливих деталей. Примітки під деякими віршами проливають несподіване світло на драматичні моменти життя і творчості Василя Стуса. Сподіваємося, що ця книга стане вашою улюбленою збіркою творів визначного Поета і Громадянина.
Справа Василя Стуса. Збірка документів з архіву колишнього КДБ УРСР / уклад. Вахтанг Кіпіані. - Харків : Віват, 2020. - 687 с. : іл., портр.
Правда про кримінальну справу, життя і смерть Василя Стуса. У книжці зібрано архівні документи з кримінальної справи Василя Стуса, покази свідків, листи поета з тюрми, спогади його рідних та друзів. Ознайомившись із наведеними матеріалами, читачі дізнаються про невідомі факти щодо життя, ув’язнення та загибелі Стуса, які досі охороняли під грифом «Секретно».

Немає коментарів:

Дописати коментар