"Той травень у пам`яті людей"

 Тетяна Мунтян

НА ШОСТИЙ ДЕНЬ ПРИЙШЛА ВЕСНА...

Нас всіх тримає мужній дух
В містах і селах України,
Простори чорних лісосмуг,
Червоні кетяги калини,
Молитви матерів вночі,
І перші крики немовляти,
І мерехтливий світ свічі
В підпіллі бабиної хати.
Нам сили додає солдат,
І його віра в перемогу,
Сьогодні бачимо хто брат,
І хто прийшов на допомогу...
Вже сьомий день гуде земля,
І хоч сирени не вщухають —
Ми переможем ворогів!
Упевнена! Не сумніваюсь! Знаю!


У бібліотеці Марка Вовчка проводиться огляд літератури до Дня пам`яті  та Дня Перемоги у Другій світовій війні. На цей раз ми обрали здебільшого історії звичайних людей під час війни.



Війна і міф. Невідома Друга світова, 1939-1945 / [за заг. ред. О. Зінченка, В. В’ятровича, М. Майорова] ; Український інститут національної пам’яті.\ Харків : Клуб Сімейного Дозвілля, 2019.\ Клуб Сімейного Дозвілля,2019 270 с. : іл., портр.

За 70 років, що минули від завершення Другої світової війни, чи ми дізналися всю правду про неї? Багато наших знань досі в полоні міфів, табу чи пропаганди. У книжці - вибрані 50 сюжетів від 15 авторів. Робота істориків грунтується на довготривалих дослідженнях та опрацьованні розсекречених документів. Її результати свідчать: ці сюжети - міф. Дізнайтеся про них і ви.



Боровик, М. А. (Микола Андрійович) Друга світова війна та нацистська окупація у спогадах киян / Микола Боровик, Наталія Дробкова, Тетяна Пастушенко ; Київський національний університет імені Тараса Шевченка [та ін.]. \ Київ : Саміт-книга, 2020.\ Саміт-книга, 2020 344 с., 8 с. фотоіл.

Більшість історій, опублікованих у книзі, були написані в рамках проєкту «Україна в роки Другої світової війни: повсякденний досвід виживання», який проводив Центр усної історії Київського національного університету ім. Т.Г. Шевченка. Студенти університету з 2010 року зібрали 30 історій людей, що жили у Києві в роки Другої світової війни.






Гавришко М. Долаючи тишу : жіночі історії війни / Марта Гавришко. \ Харків : Клуб Сімейного Дозвілля, 2018.\  Клуб Сімейного Дозвілля, Рік видання  2018. Стор.  239 с. портр.

Ця книжка - збірка історій-сповідей жінок, які не просто бачили війну та брали участь у тогочасних подіях, а прожили її. Відверті розповіді про те, що означає бути жінкою під час війни. Унікальні спогади селянок і міщанок, жінок з різною освітою та соціальним становищем, жінок, які обіймали керівні посади в ОУН і були рядовими підпільницями.


Валентина Мірошник


УКРАЇНА-МАТИ


Мені є Кого захищати, 
бо Я — Україна-Мати, 
Я маю Синів і Дочок, 
Я маю квітучий Садочок, 
Я маю високеє Небо, 
і Сонце... чого іще треба? 
Я маю  Ліси зелені, 
і Ріки, і синєє Море, 
Поля і високі Гори... 
Я маю Міста і Села, 
де лунає Пісня весела, 
хай їх обходить війна і горе... 
Я маю Що захищати, 
бо Я — Україна-Мати, 
Я маю козацький Дух волі 
і хочу Нащадкам щасливої Долі!

Немає коментарів:

Дописати коментар